JUL!

jag har haft en alldeles underbar och rolig jul!
but it ain't over, snart ska vi till mormor och äta kalkon.
det måste vara julens absolut godaste middag.
kanske till och med årets.

i torsdags kom pappa och anna-lena hit och åt jansson och gröt och vi hade jättetrevligt.
det vart inte så sent eftersom det var kvällen innan julafton.
vi har lärt av våra misstag ;)

på julaftonsmorgon åt vi frukost med varm choklad och grädde och inte lussekatt, de glömde vi.
fast gott var det.
sen gjorde jag mig lite iordning och kollade på polarexpressen, de är den bästa julfilmen alltså!
sen kom fam. skogh och mormor.
vi åt massssor av julmat,
och jag åt ovanligt mycket. brukar nästan inte äta nått kallt alls.
gott vare!
sen kollade vi på kalle anka, eller ja. de flesta sov tror jag ...
men inte jag! så vuxen har jag inte blivit.
vi väntade på pappa och anna-lena som kom från kisa, och sen började julklappsutdelningen.
fick massor fina saker. :D
eftersom att alla var så hungriga (eller inte) fikade vi, julkakor är nog bland det godaste som finns!
sen åkte jag, malin, kristoffer, erica, pappa och anna-lena hem till pappa.
där åt vi lite gröt, mums. sen kollade vi på law abiding citizen.
sen var det godnatt.
och julafton gick jättejättefort iår.
det är synd :(

igår följde jag med malin in till stan och skulle lämna av hennes julklappar och hämta lite kläder.
sen åkte vi hem igen.
då åt vi porterstek och hasselbackpotatis.
det var riktigt jävla gott!
malin åkte iväg direkt efter maten.
efter att ha kollat på harry potter åkte kristoffer hem.
efter någon konstig deckare gav anna-lena upp och gick och la sig.
och mitt i natt på muséet gick pappa och la sig.
så jag såg klart den själv och sen gick även jag och la mig.
och jag har sovit så gott!

snart fortsätter alltså julfirandet!
hade bra sålänge.


                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0