17 november (i efterskott)

tjabbbaa!

igår efter skolan gick jag hem och slängde i mig några mackor.
sen kom anna-lena och hämtade upp mig så åkte vi ut till KA.
där fick jag se hur malleballe och roger jobbade ;)
sen åkte jag, pappa, malin och a-l in till stan.
först gick vi och kollade på ett par snygga skor jag såg i oslo, och dom var snygga även i sverige. får se om jag ska ta och köpa dom :)
sen gick vi till ikea och köpte bl.a. en spegel och lite grejer till malins lägenhet.
sen åkte pappa och anna-lena hem och jag och malin vart avsläppta hos henne.

vi gick och köpte te och sen började vi och skulle försöka sätta upp spegeln.
men det gick inte så bra att skruva med skruvmejsel i betongvägg...
då lagade vi mat istället, asgod korvstroganoff och ris.
och herregud vad vi skrattade,
som vanligt åt ingenting, men vi kunde inte sluta.
haha, vi kunde ju inte ens andas.

sen märkte vi att klockan faktiskt var ganska mycket så vi tog fram pepparkakorna typ direkt efter maten.
och hur mätt man än är får man i sig lite fika.

så vi tände ljus och gjorde iordning varsin kopp te, som smakade precis som mormor te, och satte oss i soffan.
och åt pepparkakor med smör och ost.
uunderbart gott.
de va jättemysigt!
sen gick vi och la oss, pratade ett tag, och sen godnatt. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0