14/6

Hej, det var inte igår. Tappade all livslust (okej inte livslust, men blogglust) när min plånbok med bankkort, körkort, nycklar och min nya telefon blev stulet på krogen förra helgen. Buhu buhu, men nu har jag kommit över det och insett att det bara handlar pengar. Ganska mycket pengar iförsig.. Men det är bara köpa en ny telefon och glömma detta missöde.
 
I övrigt var förra helgen en av de absolut bästa under min Oslo vistelse. En ledig fredag som började på terrassen hemma hos Sparrow mf i stekande sol, musik, öl och bra sällskap. Sen slöt fler upp och vi gjorde oss redo för sommarfest med jobbet. Tog en stor taxi och gled in på festen, sjukt taggade, till "the final countdown" på högsta volym. Sen var det grill, snack och musik fram till kvällen då vi drog tillbaka in till stan och fortsatte kalaset hemma hos några från jobbet. Sen utgång som började på Quadiz och avslutades på en kareokebar. Vaknade hos Sandra på lördagsmorgonen och på hemväg hämtade jag upp en fantastisk smörgåstårta som delades med ett gäng här hemma hos oss, nationaldagen till ära. Sen tänkte vi åka till Birkelunden och njuta av musikens dag här i Oslo, men när vi kom fram hade de börjat packa ner scenerna. Hamnade i takfönstret hos Sparrow och gänget istället. Sedan började det gå utför för min del, vi stod i kön till Qadiz och jag började blöda näsblod, gick in på kebabhaket brevid för att hämta servetter, och sen fick vi för os att strunta i Qadiz och gå till Vulkan istället. Hann gå dit, gå in, gå på toa och sen var mina grejer borta. Sen var jag mest uppgiven och fick ringa banken och greja. Vaknade med trevlig ångest dagen efter. Men det botades med mjukglass och jordgubbar i Birkelunden tillsammans med Sandra och Jenny mf. Skulle vilja visa er alla fantastiska bilder jag tog under helgen men allt försvann med mobilen. Har några kvar iallafall:
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0